Niejeden majsterkowicz jest też jednocześnie złotą rączką w swoim domu, ale też w domach wszystkich okolicznych sąsiadów. Naprawia cieknące krany, wymienia żarówki, przykręca gniazdka elektryczne, naoliwia skrzypiące drzwi, wreszcie maluje, remontuje. Bycie złotą rączką to świetny pomysł na biznes – wystarczy założenie działalności gospodarczej i odpowiednia reklama. Gdzie najlepiej się ogłaszać?
Jednym z miejsc, gdzie „złote rączki” chętnie się ogłaszają, jest prasa lokalna. Krótkie ogłoszenia, w stylu „Pomaluję, naprawię, doradzę, numer telefonu” mają wzięcie, zwłaszcza w przypadku osób, które w ten sposób szukają wykonawców. Koszt takiego ogłoszenia zwykle jest znikomy albo nic nie kosztuje – uzależnione jest to od zasięgu gazety, jej nakładu i wielkości ogłoszenia.
Swoje usługi można również prezentować w serwisach skupiających fachowców z różnych branży. Zwykle takie strony wyposażone są w system oceniania, co pozwoli potencjalnemu zainteresowanemu na wybór najlepszego fachowca. Po wykonaniu zlecenia można mu wystawić opinię.
Fachowców można znaleźć również na forum Castorama – popularnego sklepu z materiałami budowlanymi i nie tylko. Miejsce to skupia ludzi z różnych branży, z każdego zakątka Polski. Śmiało można więc się tutaj ogłaszać, jak również odpowiadać na potrzeby klientów – jeśli w pobliżu naszego miejsca zamieszkania znajdzie się ktoś, kto potrzebuje pomocy, zawsze możemy się z nim skontaktować. Forum jest tym samym chyba najlepszym sposobem przyznawania rekomendacji – użytkownicy chętnie będą polecali nasze usługi innym.
Można się również zdecydować na bardzo tradycyjną formę szukania klientów. Ogłoszenia na przystankach autobusowych czy tablicach ogłoszeniowych wciąż cieszą się dość dużą popularnością, jednak ciężko odpowiadać za ich trwałość – zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał je zerwać.